Hvorfor gjør vi endringer

  • Færre kunder bruker sparemål - mange oppretter heller en egen konto direkte for hvert mål, samtidig som de setter opp et nytt fond. 
  • Den gamle løsningen har vært krevende å vedlikeholde og sparemålene har ikke alltid vist riktig saldo på sparemål de er solgt fra.

Hva betyr dette for deg?

Først av alt - sparepengene dine forsvinner ikke!

  • Du finner fortsatt alle kontoene dine og oppdatert beholdning under «Fond» på forsiden av Smartspar. 
  • Hvis du har spart til flere sparemål, men alt har gått til samme konto, vil du fortsatt se den samlede saldoen under «Fond». Der får du oversikt over hele beløpet, selv om sparingen gjelder ulike mål. Dersom du ønsker å fordele sparingen tydeligere på ulike kontoer, kan du kontakte oss på sparemal@eika.no. 
  • Den faste månedlige sparingen du allerede har opprettet via sparemål fortsetter som før, helt uten endringer.  
  • Du kan enkelt opprette nye kontoer samtidig som du setter opp et nytt fond, dersom du ønsker å fordele sparingen tydeligere på ulike kontoer til ulike mål. 

 

Ofte stilte spørsmål

Jeg ønsker å ha et navn på kontoen min, for å få bedre oversikt. Hvordan gjør jeg det?

  1. Finn kontoen din under "fond".
  2. Trykk på «Gå til konto». 
  3. Under Kontodetaljer ser du feltet «Kontonavn».
  4. Trykk på blyanten for å endre navn på kontoen
  5. Ferdig! Det nye kontonavnet blir nå synlig alle steder hvor du kan se kontoen din.

 

Jeg vil gi fond i gave – hvordan gjør jeg det nå?

Funksjonen for å gi fond i gave har dessverre ikke fungert optimalt, og vi jobber med å finne en bedre løsning som kommer i en fremtidig versjon av Smartspar. I mellomtiden kan din lokale bank i Eika-alliansen hjelpe deg med hvordan du skal gå frem. Finn din lokale Eika-bank her

Jeg sparer til flere barn på samme konto – hva bør jeg gjøre?

Hvis du ønsker et tydelig skille mellom sparingen til barna, anbefaler vi å opprette en egen konto for hvert barn. Vi hjelper deg gjerne med å flytte og fordele sparingen. Send oss en e-post på sparemal@eika.no, så tar vi kontakt.

Hva skjer med spareavtaler jeg har knyttet til et sparemål i dag?

Dine faste månedlige spareavtaler fortsetter som før, men de er ikke lenger «øremerket» til sparemålet. Du finner dem nå i den generelle oversikten over fast sparing både fra forsiden, kontoen og fondet du sparer i.

Hva skjer med bildene jeg har lastet opp i sparemålene mine?

Bildene vil dessverre ikke lenger vises sammen med kontoene dine, og blir derfor slettet. Vi beklager ulempen, og håper du fortsatt har god oversikt over sparingen din.  

Hvordan oppretter jeg fondssparing i barnets navn nå?

Vi er i ferd med å utvikle en enklere, mer informativ og bedre løsning for dette. I mellomtiden kan din lokale bank i Eika-alliansen hjelpe deg. Finn din lokale Eika-bank her

 

Vi vil gjerne høre fra deg! 

Har du innspill, spørsmål eller noe du savner? Din tilbakemelding hjelper oss med å gjøre tjenesten enda bedre. Enten du har ris, ros eller gode idéer – vi setter stor pris på at du deler dem med oss her