Det viktigste i korte trekk
-
Bedre oversikt med Mitt Kort-appen
Last ned Mitt Kort-appen så har du kredittkortet lett tilgjengelig uansett hvor du er.
Slik gjør du det
Du kan enkelt laste ned Mitt Kort-appen fra Google Play og App Store. Komplett oversikt over kredittkortene får du ved å trykke på kortet du ønsker å administrere i kortoversikten på forsiden.I appen finner du alle korttjenester og kan enkelt se dine transaksjoner, sjekke PIN-koden din, endre kredittgrensen, få opp ditt digitale kredittkort og overføre fra kredittkortene til en annen konto.
Last ned Mitt Kort for Android
-
Identitetstyveri
Identitetstyveri er alle situasjoner hvor en person uberettiget utgir seg for å være en annen gjennom misbruk av personopplysninger, med den hensikt å oppnå økonomisk vinning, enten gjennom tyveri, bedrageri, dokumentforfalskning eller andre ulovlige handlinger.
Dersom identitetstyveri har oppstått gir forsikringsselskapet tilgang til juridisk bistand inntil kr 50.000,- dersom kredittkortet har vært i bruk de siste 45 dagene eller har utestående revolverende kreditt. Egenandelen er på kr 4.000,-.
Forsikringen er inkludert kun i Eika Kredittkort Direkte, ikke i Eika Ansatt Direkte. Men informasjon finner du i forsikringsvilkårene. -
Reise- og avbestillingsforsikringDekker uhell, sykdom og tyveri av verdisaker i ferien når minimum 50 % av reisens utgifter til transport og/eller hotell er betalt med et av våre kredittkort. Du kan utvide reiseforsikringen i nettbanken.
Last ned fullstendige avtalevilkår -
SkademeldingUtsatt for uhell, sykdom eller tyveri på reise? Her kan du enkelt melde skade til Fremtind som leverer reise- og avbestillingsforsikringen inkludert i våre kredittkort.
-
ReklamasjonHar du fått belastet et beløp dobbelt, ikke mottatt vare etter bestilling på internett eller er utsatt for svindel på ditt Eika Kredittkort Direkte og Eika Ansatt Direkte, kan du be om å få beløpet refundert. Du kan enkelt opprette en reklamasjonssak ved å besøke reklamasjonsportalen hos Nets.
-
Sperre kort
Har du mistet eller blitt frastjålet kortet ditt?
Du kan enkelt sperre kredittkortet ditt selv i Mitt Kort-appen eller ved å logge inn på eika.no.Alternativt kan du ringe Sperretjenesten på tlf (+47) 915 03 850.
-
Klagehåndtering
Vi har som mål å ha fornøyde kunder. Dersom du mener at Eika Kredittbank AS har gjort en feil ønsker vi å høre fra deg. Finn ut mer her.
-
Vanlige spørsmålMinibanken slukte kortet mitt, hva skal jeg gjøre?
Dersom minibanken har slukt kortet ditt, kan årsaken være:
1. Skader på magnetstripen
2. At kortet er blitt sperret
3. Tekniske feil ved minibanken
Ta kontakt med vårt kundesenter snarest dersom dette skjer.
Hvordan kan jeg endre kredittgrensen på kortet?
Du kan søke om endret kredittgrense i nettbanken. Hvis søknaden godkjennes, endres grensen umiddelbart. Her kan du også senke kredittgrensen dersom du behøver mindre kreditt.
Glemt PIN-Kode?
Logg deg inn på eika.no eller i Mitt Kort-appen og velg Hent PIN som du finner når du trykker på kortet. PIN-koden blir synlig på skjermen en liten stund før den skjules igjen.
Finner ikke gyldig kort for å hente ut PIN-kode
Dessverre er det en noen PIN-koder som ikke kan hentes ut i nettbanken da de er for gamle. I slike tilfeller vil du få beskjed om: ”Finner ikke gyldig kort for å hente ut PIN-kode” Vi ber deg om å ta kontakt med kundesenteret på tlf +47 915 03 850 dersom du får denne feilmeldingen.
Finnes det mulighet for eFaktura?
Ja. Når du har betalt en regning i nettbanken vil du oppleve å få spørsmål om du ønsker å bruke eFaktura. Si "ja takk" og din neste faktura kommer som eFaktura. Alternativt kan du opprette eFakturaavtalen manuelt i nettbanken til din daglige bank. Bruk KID-nummeret ditt som eFakturareferanse, det finner du under "Kortinformasjon" i nettbanken.
Hva er revolverende kreditt som kommer på fakturaen?
Revolverende kreditt er beregnet rente for benyttet kreditt på kredittkortet.
Kan jeg få endret forfallsdato på fakturaen?
Ja, du kan velge mellom forfallsdatoene 5., 15. og 25.
Send en e-post til kundesenter@eika.no for å endre forfallsdato.
Må jeg vente på neste faktura med å sjekke transaksjonene mine?
Nei, du kan når som helt sjekke transaksjonene dine i Mitt Kort-appen eller i ved å logge inn på eika.no og velge Transaksjoner.
Jeg får ikke opp eFakturagrunnlaget mitt.
Sannsynligvis har du en POP-UP blokkering som stopper dette. Du kan rette dette ved å klikke på Verktøy- POP-UP blokkering – alltid tillate POP-UP fra dette området.
Ring oss
Har du spørsmål om kort og kortbruk kan du ringe oss på +47 915 03 850 eller sende en e-post til kundesenter@eika.no.