Dette trenger vi for å gjennomføre et direkteoppgjør

  • Forsikringsnummer for kunde eller navn og adresse til kunde
  • Journal
  • Faktura/kvittering. Må spesifiseres til hver enkelt behandling/produkt
  • Kravet skal sendes oss senest 14 dager etter endt behandling
  • Ved avliving: dødsattest

Praktisk gjennomføring 

  • Kravet sendes til direkteoppgjor@eika.no
  • I emnefeltet skal det stå 'DIREKTEOPPGJØR + FORSIKRINGSNUMMER'
  • Klinikken vil motta informasjon elektronisk fra Eika Forsikring hvor egenandel + det som eventuelt ikke skal dekkes vil være synliggjort. Vi sender også oppgjørsbrev til kunden
  • Dersom noe mangler, eller vi trenger mer informasjon, vil vi etterspørre klinikken dette

Generelt 

  • Direkteoppgjøret skal kun omhandle ett skadetilfelle og ett dyr per oppgjør
  • Vi gjennomfører ikke direkteoppgjør mens kunden venter på klinikken, men med normert behandlingstid for selskapet
  • Husk at personnummer er sensitiv informasjon, og skal ikke sendes per e-post
  • Det er klinikkens ansvar å innkreve egenandel og det som eventuelt ikke dekkes mot kunde